Een najaar met ballen

Mysterieuze marketing, verleidelijke vastgoedcommunicatie of een transparante tactiek om gemeentefusies te lanceren: Impuls Communicatie gaf het beste van zichzelf. Nu de campagnes lopen en de kerstboom staat, blikken we terug op een najaar met (kerst)ballen.

Bilzen Mysteries goes guerrilla

Een nieuwe toeristische attractie in Bilzen, dat riep om een unieke communicatietactiek. Beetje mysterieus, beetje guerrilla en vooral ‘very viral’.

Met een zoektocht via Facebook-filmpjes brachten we de belevenis naar de bezoeker, om de bezoeker naar de belevenis te lokken. Of op z’n minst naar de website die we mee ontwierpen.

Koppel dat aan een puike pr-begeleiding die Bilzen Mysteries persaandacht bezorgde in Het Journaal op één, en je weet waarom we fier zijn op ons aandeel in dit succesverhaal. Bonus: We konden een samenwerking met Jan Decleir op ons conto schrijven!

OMG! Over gemeentefusies en communicatie

beelden-voor-banner7

Een gemeentefusie, hoe communiceer je daarover? Heel wat Vlaamse gemeenten worstelen ermee. Veranderingscommunicatie is dan ook geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Voor Meeuwen-Gruitrode en Opglabbeek temde Impuls alvast alle onzeker- en onduidelijkheden.

De beleidsmakers van Meeuwen-Gruitrode en Opglabbeek kwamen op de koffie om een straf communicatieplan te bespreken. Check! We schreven de strategie uit en besloten om de gemeentebewoners vooral niet te benaderen als ‘burger’, maar wel als ‘buur’.

De persconferentie resulteerde in live-interviews op het VTM Nieuws en Het Journaal op één. Een dag later viel de infobrochure bij alle burgers in de bus. Participatief informeren troef: iedereen kon mee debatteren en online/telefonisch vragen stellen die we beantwoordden op de website. 100% transparant.

Resultaat? De meeste OMG’ers staan nu positief tegenover de fusie!

Hubo Limburg United daagt je uit

Basketbalploeg Hubo Limburg United dribbelde naar ons toe met de vraag of we een ludiek kerstwensenfilmpje voor hen in elkaar konden boksen, euh, basketten.

Ons antwoord kwam meteen in de vorm van een doldwaze opname op het basketbalveld. Bekijk het filmpje, tel de passes en spot met eigen ogen waarom dit filmpje zo leuk was om te maken … en vooral om achteraf aan iedereen die we kennen te tonen. Impuls shoots, Hubo scores!

Zuidzicht IV, van Hasselt tot Cannes

beelden-voor-banner6

Kolmont Woonprojecten weet al langer dat Impuls Communicatie kaas van vastgoedcommunicatie heeft gegeten. Daarom zetten we ook voor de lancering van woonproject Zuidzicht IV onze tanden in een nieuw communicatieconcept.

Smaakvol met een vleugje Cannes: met dat sausje overgoten we de brochure, de werfdoek en het campagnebeeld van Zuidzicht IV. De laatste residentie van het prestigieuze vastgoedproject aan de Blauwe Boulevard adverteerde zo met flink wat red carpet vibes.

Het persmoment en lanceringsevenement in deze stijl waren een groot succes. Geslaagde look? Oordeel zelf!

HR-campagne EPLAN neemt selfies

eplan02-2

Voor de HR-campagne van EPLAN Software & Services stelden we massaal onze smartphones in op ‘front camera’. Om zowel teams als specifieke werknemers in hun functie te laten uitblinken, was het selfie time!

Het selfieconcept moest de EPLAN-medewerkers nauwer betrekken bij HR en rekrutering en had vooral als doelstelling de zoektocht naar nieuwe medewerkers te versnellen. Op basis van het EPLAN DNA ontwikkelden we campagnebeelden waarin het softwarebedrijf zijn smoel toont.

Zo zet EPLAN haar eigen mensen in de spotlights. Stop power inclusief. Geen stockfoto’s, #nofilter en dus helemaal authentiek. Dankzij de aanwinst van de nieuwe medewerkers kan het bedrijf de jaarlijkse groei van 11 % blijven aanhouden.

Tot volgend jaar

Wat een jaar! Als we er één hoogtepunt uit moeten kiezen, gaan we voor onze ‘Beste Marketing PR Campagne’-award op de Grand Prix Contentmarketing (check het persbericht). Maar wat ons betreft is elke geslaagde samenwerking een ‘win’.

Na al het harde werk, tijd voor ontspanning: van maandag 26 december tot en met vrijdag 30 december 2016 bekomen ook wij even van alle kroketten, cava en ijsstronken.

kerstkaart_2017_impuls_v2_small

Team Impuls wenst je een hypergezellige kerstperiode en een nieuwjaar zonder kater!