Uitgebroed door Impuls Communicatie

We hebben alweer een seizoen lang op campagnes en concepten gebroed in ons Hoeseltse nestje. De boeiendste cases hebben we geselecteerd volgens het principe: des te plezanter het was voor ons om te verwezenlijken, des te interessanter is het voor jou om te lezen … of om te zien. Slagroom, confetti en werklust inclusief!

En toen was er TRIXXO

TRIXXO, de nieuwe naam in dienstencheques en interim, werd onlangs boven het doopvont gehouden. Wij werkten het concept en de huisstijl uit van a tot z … Of was het van a tot x?

Om de naamsverandering aan de buitenwereld kenbaar te maken, organiseerden we in Antwerpen een persmoment met minister van Werk Philippe Muyters*. Ook de lancering in de media via tv- en radiospotjes miste zijn doel niet. De wervingscampagne voor huishoudhulpen volgde als eerste uitrol van de campagne. Via socialmedia-ads, een spotje op VIJF, een huis-aan-huisflyer en een interne mailing ging de naam TRIXXO bij iedereen over de lippen rollen.
Het totaalplaatje? Dat klopt gewoon! Met ‘Trust our service’ heeft TRIXXO naast een gloednieuw logo trouwens ook een alleszeggende baseline in huis …

* Lees hier het persbericht over hoe de elektrische fiets in het extralegaal pakket van de TRIXXO-huishoudhulpen nog meer nieuwswaarde bracht.

Toeristische Attracties werd … Riebedebie!

Nieuwe naam, nieuwe look, nieuwe communicatiepartner: Toeristische Attracties was toe aan een grondige make-over en kwam bij Impuls Communicatie terecht voor een conceptuitwerking die het toerismelandschap danig zou hervormen …

2017-0041_Werken op de website_3

Riebedebie is voortaan hét inspiratieplatform voor een dagje uit in Vlaanderen en Brussel. Het concept uitwerken was al bijna even plezant als een pretparkbezoekje: ons team brainstormde over campagnes met een hoog fungehalte en kwam pas weer boven water toen de pretmeter op maximum stond.

Tijdens een fotoshoot spetteren in bad, de trap afsjezen of aan de luster hangen was voor ons creatief team – dat de fotosessie in goede banen leidde – een kwajongensdroom die werkelijkheid werd. In de studio werd intussen hard gewerkt aan het gloednieuwe logo en de bijhorende communicatiedragers zoals naamkaartjes, briefpapier én tv-spots rond de 5 thema’s: pret- en themaparken, natuurparken, waterattracties en recreatieparken, cultuur & historische attracties en dierenparken.

Less is more bij Infrax

Impuls Communicatie en Infrax staan niet alleen alfabetisch dicht bij elkaar, ook qua samenwerking liggen we bij elk project op één lijn. Zo werden we gevraagd om een interne campagne rond ‘minder vergaderen’ op benen, euhm, poten te zetten.

Infrax_1254x778_voetbad

En daarvoor zetten we natuurlijk ons beste beentje voor – letterlijk! Ons team shootte samen met de fotograaf 6 ludieke campagnebeelden. Even onder tafel kruipen? Geen probleem voor onze fitte art directors. Echte Infrax-medewerkers speelden even voor model. De authenticiteit straalt van de beelden af.

Met de slagzin ‘Is de vergaderzaal je tweede thuis?’ roepen de Infrax-medewerkers hun collega’s op tot het in vraag stellen van hun werk- en vergadergewoonten. Daarbij gaan ze meteen tot positieve actie over met een aantal tips: van stipt starten en stoppen tot het lokaal netjes achterlaten. Iets om ook in jouw kantoorgebouw op te hangen?

Anders en beter online: Different Hotels

De look & feel van de nagelnieuwe website van Different Hotels uitwerken, draaide net als de hotelgroep zelf om het principe ‘anders en beter’. Spek naar de bek van het digitale team van Impuls Communicatie, natuurlijk.

Different-Hotels_website

De website www.differenthotels.com is een bundeling van 12 afzonderlijke websites van de 12 hotels die de groep omvat. Het resultaat moest dus maatwerk worden en bovenal een stylish totaalplaatje vormen. Denk aan ‘het geheel is meer dan de som van de delen’. Onze developers integreerden een boekingsmodule met als doel om de conversie te verhogen. En daar waren ze voor de afronding van het project al in geslaagd!

Bokrijk, vroeger versus nu

Bokrijk en Impuls Communicatie go way back. Niet helemààl terug naar 1913, maar toch al een heel eind. Toen ze voor de nieuwe campagnebeelden van 2017 een frisse insteek zochten, staken we de koppen bij elkaar. Ervaring meets inspiratie.

2016-1676_Bokrijk_beelden2017_183

De conceptuitwerking van de eerste 4 nieuwe campagnebeelden verliep per thema: Plantendag, fietsen door het water, straattheater en Pasen. Met een overkoepelende look – strak, zwart, simpel – plaveien we de weg naar volgende campagnes in dezelfde, herkenbare stijl.

Bokrijk wil met deze beelden een nieuwe weg inslaan, een verschil maken met vroeger en een stapje verder gaan in ‘het nu’, met een blik op de toekomst. Want er is iets gaande in het Openluchtmuseum van Bokrijk: de ‘heilige huisjes’ worden ingeruild voor een uitstraling van pure rock-‘n-roll!

Geïnspireerd om zelf de communicatiekoe bij de horens te vatten? Zet inspiratie om in actie en neem contact met ons op.
Wie weet sta jij dan wel te blinken in onze volgende nieuwsflash!