Bokrijk, elke keer anders

Klant

Bokrijk

Opdracht

Totaalconcept algemeen en communicatie ‘BKRK – bokrijk brandmerkt’

Onze challenge?

Een vaste waarde uit het Vlaamse toeristische landschap steeds weer als een groen blaadje presenteren? Challenge accepted. Sinds 2015 focust Bokrijk op ‘BKRK – bokrijk brandmerkt’. Richtlijn opdracht: die innovatieve ontsluiting van vakmanschap doortrekken in een vernieuwend totaalconcept.

Klant en communicatie op één lijn

Zowel het Domein Bokrijk zelf als de Bokrijk-communicatie slaan een brug tussen verleden en toekomst. Eigentijdse beelden met een duidelijke link met de geschiedenis in een wit, vierkant icoontje vormen de ruggengraat van deze campagne. Het geheel oogt fris, origineel en vernieuwend. Kortom, Bokrijk ten voeten uit.

Door de hele lijn

Het totaalconcept werd toegepast op abonnementen, evenementen, doelgroepencommunicatie … De aanpak werd ook doorgetrokken in de volledig vernieuwde website: up-to-date, responsive en met veel aandacht voor het gebruik van sociale media en contentmarketing.

Resultaten

Online

  • 563.124 websitebezoeken in 2015 (49.927 bezoeken/maand)
  • 42.405 van deze bezoeken waren afkomstig van onze online campagnes

Social media

  • Facebooklikes: ruim 17.000
  • Instagramvolgers: 1.203
  • Twittervolgers: 1.100

Bezoekers

In 2015 verwelkomde Bokrijk maar liefst 1 miljoen bezoekers.
Het bezoekersaantal van het openluchmuseum steeg met 16%, en dit van de Sixties met 62%.
Na een jarenlange daling van de abonnementenverkoop, bleef deze in 2015 status quo.

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Stefanie Houben

Accountmanager

Jürgen Buekers

Managing partner

Luc Valvekens

Managing partner

Danny Laenen

Senior accountmanager - mediaplanner

Nelis Linsen

Communicatieadviseur

Bert Braet

Creative director

Raf Van Suetendael

Webdesigner

Vanessa Gerrits

Copywriter

Luana Fontebasso

Online marketeer

Steve Vaneeckhout

Developer

Christophe Michiels

Creative

Yvan Schorpion

Creative

Ken Vleminckx

IT

Expertises

  • Branding
  • Contentmarketing
  • Copywriting
  • E-mailmarketing
  • Huisstijl
  • Media – planning & buying
  • Print
  • SEO + SEA
  • Social media strategie
  • Webdesign
  • Webdevelopment
  • E-commerce
  • Programmatie
  • Strategie