Kampioenenbier

Klanten

Brouwerij Martens, Skyline Entertainment en Eén

Case

Uitwerken van een creatief concept om het Kampioenenbier in de markt te zetten, inclusief ontwerp bieretiketten en packaging

Something to talk about

Gevraagd: een unieke brandingsactie ter promotie van de tweede F.C. De Kampioenen-film ‘Jubilee General’. Let’s give them something to talk about: Impuls stond in voor het concept en de creatie van pratende bierflesjes met een augmented reality-app. Het werd een baanbrekend collector’s item inclusief uitgebreide social campagne.

Jan met de petfles

We bundelden de krachten met Brouwerij Martens voor de productie van het enige echte ‘Dagschotel’-bier, gekend uit de televisieserie. Unieke troef? Met de speciaal bedrukte petflesjes en app kon je één of twee Kampioenen tegen elkaar laten praten op het scherm van je smartphone of tablet. Interactiviteit en innovatie ten top, ook dankzij de populaire wedstrijd met tal van leuke prijzen!

Alles erop en eraan

We verwezenlijkten de vormgeving van de app en het websitedesign, de opzet en het onderhoud van de Facebookpagina, het grafische ontwerp van de bedrukking (direct printing on pet) en verpakking, de wedstrijdorganisatie, de perscommunicatie en de ondersteuning in bijkomende online en offline communicatie. We organiseerden opnames met de Kampioenen en schreven hun scripts exclusief voor deze promocampagne.

Resultaten

Publicaties nationale/regionale media

  • Geschreven media: 11 artikels
  • Audiovisuele media: 3 publicaties
  • Online media: 24 webartikels
  • Social media: 3

Online

Website bezoeken: 49.196 gedurende de campagne
Aantal unieke deelnemers wedstrijd: 6.170
Aantal downloads app: meer dan 10.000

Social media

Aantal Facebookfans einde campagne: 5.156
Met een minimaal mediabudget konden we dankzij Facebookadvertenties ook 126.985 personen uit de doelgroep (kampioenenfans) bereiken.

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Bert Braet

Creative director

Raf Van Suetendael

Webdesigner

Christophe Michiels

Creative

Loe van Olffen

Creative

Cynthia Chorkawa

Accountmanager - persverantwoordelijke

Expertises

  • Branding
  • Contentmarketing
  • Copywriting
  • Huisstijl
  • Packaging design
  • Perscommunicatie
  • PR
  • Print
  • Programmatie
  • Social media strategie
  • Webdesign