Quartier Bleu

Klant

Chateaux Real Estate en Matexi

Opdracht

Positionering en branding nieuw stadsdeel Hasselt aan het water

Hasselt aan het water

Een nieuw stadsdeel aan het water. Hasselt op z’n best. Zo zetten we samen met Zandbeek ‘Quartier Bleu’ in de markt. Strategie, positionering en branding in één. Elke fase, elke uiting geënt op Hasselt en haar vele troeven. Deze kers op de taart van de Stad van de Smaak verdiende – en kréég – zo de meest toepasselijke communicatiecampagne van al: een ode.

Vleugje poëzie

Vanuit het archetype van de liefhebber werkten we de huisstijl uit. Content: lyrische verleiding, focus op genot. Logo en vormgeving: link met het water, oog voor detail en passie. Samen: een succesrecept. De promotie van het gebied kwam in het eerste halfjaar in een stroomversnelling terecht dankzij advertenties met gedichtjes en campagnebeelden met vakantiegevoel. Citymarketing met een vleugje poëzie als prelude op de verkoop in ‘t najaar.

Results matter

De resultaatgerichte daadkracht en conceptuele power van Quartier Bleu spreekt voor zich: 150 ingevulde infoformulieren, 1000 Facebookfans en 3000 unieke websitebezoekers. En dat alles op amper 2 weken tijd. We vulden aan met een groots persevent, TVL-spot, huis-aan-huiskrantje voor alle Hasselaren en much more. Want Quartier Bleu vertegenwoordigt “dat beetje extra”. Dat hebben wij als communicatiepartner dan ook gegeven.

Resultaten

Pers communicatie

  • Print media: 7 publicaties
  • Audiovisuele media: 4 publicaties
  • Online media: 16 publicaties

Online

Unieke bezoekers website: 3000 (op 2 weken tijd)

Social media

Facebookfans: 800 (op 2 weken tijd)

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Jürgen Buekers

Managing partner

Bert Braet

Creative director

Loe van Olffen

Creative

Raf Van Suetendael

Webdesigner

Vanessa Gerrits

Copywriter

Luana Fontebasso

Online marketeer

Cynthia Chorkawa

Accountmanager - persverantwoordelijke

Luc Valvekens

Managing partner

Expertises

  • Branding
  • Contentmarketing
  • Copywriting
  • Huisstijl
  • Media – planning & buying
  • Perscommunicatie
  • PR
  • Print
  • Social media strategie
  • Strategie