Riebedebie

Klant

Toeristische Attracties

Opdracht

Herpositionering, huisstijl, communicatiecampagne, concept, uitwerking

Toeristische attracties wordt …

Nieuwe naam, nieuwe look, nieuwe communicatiepartner: Toeristische Attracties ging voor een grondige make-over. Een perfecte kans om onze naam als fullservicebureau waar te maken op de uitgebreide conceptuitwerking van Riebedebie.

Werve(le)nd communiceren

Riebedebie wilde zich positioneren als hét inspiratieplatform voor een dagje uit in Vlaanderen en Brussel. Ons team brainstormde over wervende campagnes met een hoog fungehalte. Strategisch onderbouwd, onderscheidend qua uitwerking.

Thematisch

De studio werkte het logo en de bijhorende communicatiedragers zoals naamkaartjes en briefpapier uit. We filmden tv-spots rond de 5 thema’s Pret- en themaparken, Natuurparken, Waterattracties en Recreatieparken, Cultuur & Historische Attracties en Dierenparken.

Resultaten

Roadshows op 5 locaties (Autoworld Brussel, IJzertoren Diksmuide, Cosmodrome Genk, S&R Rozebroeken Gent, Rivierenhof Antwerpen) in 5 verschillende provincies, waar de nieuwe strategie, aanpak en huisstijl werden voorgesteld en goedgekeurd door de partners. Riebedebie creëerde hiermee een breed draagvlak voor de sector.

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Jürgen Buekers

Managing partner

Bert Braet

Creative director

Julio Colomo

Creative

Christophe Michiels

Creative

Loe van Olffen

Creative

Vanessa Gerrits

Copywriter

Yvan Schorpion

Creative

Danny Laenen

Senior accountmanager - mediaplanner

Nelis Linsen

Communicatieadviseur

Luc Valvekens

Managing partner

Raf Van Suetendael

Webdesigner

Expertises

  • Conceptuitwerking
  • Branding
  • Contentmarketing
  • Copywriting
  • Huisstijl
  • Print
  • Strategie
  • Video
  • Fotografie
  • Webdesign