Een succesvol Se(i)zoen(s)

Klant

Brouwerij Martens

Opdracht

Social media campagne Sezoens

 

Meer schuim, meer pret

Meer Sezoens in het straatbeeld én in je social feeds, is meer Sezoens in je koelkast. En daar was het de tweede grootste brouwerij van het land om te doen. Hiervoor zetten we sterk in op social media. Een selfiewedstrijdapp, doelgerichte Facebook-ads … plus klassieke printmedia, natuurlijk: posters, advertenties en grote reclameborden hielpen het merk sterk

Van selfie tot BBQ

Op onze social kanalen scheerde de selfiewedstrijd ‘WIN een onvergetelijke BBQ voor jou en je Facebookvrienden!’ hoge toppen. Deelnemers moesten hun meest originele Sezoens-groepsselfie delen op Instagram, Facebook of Twitter met de hashtag #MijnSezoens. Een barbecue om ‘u’ tegen te zeggen, ging de deur uit als hoofdprijs.

Topse(i)zoen(s)

In juli zorgde onze campagne voor 95% meerverkoop van het biermerk aan de kassa. Dit steeg tot zelfs 99% in augustus en 105% in september. Straf! Dankzij de cultivering van een online aanwezigheid kon Sezoens aan het einde van de zomer ook al op meer dan 3.000 Facebookfans rekenen. Duidelijk een topse(i)zoen(s).

Resultaten

Online

Website bezoeken: 6.096 in 2015
Deelnemers wedstrijd: 223 inzendingen en 550 unieke stemmen. De foto-app trok 3.500 bezoekers aan, en de top 5 foto’s verzamelden 412 unieke stemmen

Social media

We bereikten tijdens de campagne via Facebook +/- 3000 personen per dag.

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Bert Braet

Creative director

Christophe Michiels

Creative

Cynthia Chorkawa

Accountmanager - persverantwoordelijke

Raf Van Suetendael

Webdesigner

Vanessa Gerrits

Copywriter

Stefanie Houben

Accountmanager

Expertises

  • Branding
  • Contentmarketing
  • Copywriting
  • Media – planning & buying
  • Packaging design
  • Social media strategie
  • Webdesign
  • Webdevelopment