Mijnverhaal-app scheert hoge (terril)toppen

Klant(en)

Toerisme Limburg
Samenwerkingen: Nexwork, Medialife, regisseur Stijn Coninx en researcher Hans Put.

Case

Mijnapp ontwikkeling en promotie ter ontsluiting mijnerfgoed

“Mijn” missie

De app moest de Limburgse mijnstreek digitaal ontsluiten voor het grote publiek. Met andere woorden: de toerist te voet of met de fiets door een unieke beleving gidsen via diens smartphone. Dynamisch, innovatief, interactief en eigentijds. 100% Mijnverhaal. 100% ons ding.

Diepgaand hoogstandje

We gingen uit van acht verhalen. Acht Limburgers met een persoonlijke link met het mijnverleden. Onder regie van Stijn Coninx staken we deze content in een cinematografisch jasje: van rapnummer tot ballet, van technologie tot wetenschap. Sprekende filmpjes, boeiende info, interactieve opties en beeldmateriaal activeren zich tijdens je bezoek. Alles binnen handbereik met één swipe ‘on the go’. Of je nu bovenop de terril of diep in de mijnschacht staat.

App-soluut full service

Impuls Communicatie leidde het volledige proces in goede banen en stond in voor de grafische uitwerking van de app. Ook de achterliggende communicatiecampagne is van onze hand.

Resultaten

Social advertising

  • 8 personage-advertenties: 977.632 unieke personen bereikt
  • Youtube: 1,9 miljoen views
  • Websitekliks: 18.276 met een CPC van €0.68
  • Facebook: 4.767 likes doorheen alle advertenties en 614 gedeelde berichten

 

 

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Jürgen Buekers

Managing partner

Nelis Linsen

Communicatieadviseur

Ken Vleminckx

IT

Raf Van Suetendael

Webdesigner

Loe van Olffen

Creative

Christophe Michiels

Creative

Bert Braet

Creative director