Watersnelweg.be

Klanten

Promotie Binnenvaart Vlaanderen vzw, nv De Scheepvaart, Waterwegen en Zeekanaal NV en Departement Mobiliteit en Openbaar Vervoer

Case

Promoten vervoer via de binnenvaart

Push & pull

De binnenvaart moest terug onder de aandacht gebracht worden. Onze ‘push & pull’-campagne beoogde zowel het volk als de politieke opinie gunstiger t.o.v. de binnenvaart te stemmen. Einddoel? Meer bedrijven laten overwegen om een deel van hun vervoer via het water te transporteren.

Waterweg onder 1 ‘umbrella’

Als overkoepelend concept is Watersnelweg.be een umbrella-merk dat alle klanten verenigt. Met de vraag ‘Wat kunnen wij voor u verschepen?’ bedachten we een moderne campagne met een hoge zichtbaarheid en innovatief karakter. Om aan te tonen dat niet alleen bulkproducten geschikt zijn voor watertransport, werden schepen in het landschap gebouwd met bakken bier, isolatiemateriaal en grote betonblokken. Een stunt waar je niet naast kon kijken. De strategie werd aangevuld met 100% authentieke testimonials van bedrijfsleiders.

All inclusive

We gingen van wal met the basics: het logo-, campagnebeeld- en websitedesign. PR-gewijs deelden binnenvaartgebruikers hun tevredenheid in advertenties, filmpjes of met een promozeil. De campagne werd ondersteund door een radiospot, social media, YouTube-filmpjes en persevents met extra veel media-aandacht. Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts gaf het startschot van de binnenvaartcampagne Watersnelweg.be.

Resultaten

Pers Communicatie

  • Geschreven artikels: 22
  • Radioberichten: 4
  • Vermeldingen op tv: 5
  • Online media: 17

Online

Website bezoeken: 5.792 in het eerste jaar

Social Media

Facebook fans: van 0 tot 4.992
Youtube weergaven: 66.546

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Jürgen Buekers

Managing partner

Cynthia Chorkawa

Accountmanager - persverantwoordelijke

Bert Braet

Creative director

Raf Van Suetendael

Webdesigner

Luc Valvekens

Managing partner

Nelis Linsen

Communicatieadviseur

Luana Fontebasso

Online marketeer

Expertises

  • Branding
  • Perscommunicatie
  • Social media strategie
  • Video
  • E-mailmarketing
  • Media – planning & buying
  • PR
  • Print
  • SEO + SEA
  • Strategie
  • Webdesign
  • Webdevelopment
  • Contentmarketing