I’m the expert: Facebook Blueprint-certificaat op zak – Impuls Communicatie

I’m the expert: Facebook Blueprint-certificaat op zak

Google Partner zijn we al een tijdje, maar sinds kort mag Impuls Communicatie zich ook Facebook Blueprint Certified noemen. En dat als een van de weinigen in België! Dankzij deze badge kunnen we nu ook onze kennis en expertise in dit domein trots op ons borstzakje spelden. Maar hoe hebben we dat precies klaargespeeld? Let’s find out!

Proficiat Larissa, je bent erin geslaagd een Facebook Blueprint-certificaat te bemachtigen voor Impuls Communicatie! Wat is dat precies en hoe behaalde je het?

Larissa: “Het Facebook Blueprint-certificaat ontvang je na het succesvol afronden van twee examens: het examen Facebook Advertising Core Competencies en het examen Facebook Certified Buying Professional of Facebook Certified Planning Professional. Het eerste examen is gemeenschappelijk voor beide leerpaden en toetst je basiskennis van de Facebook-platformen en -campagnes. Daarna kies je of je je wilt specialiseren in Buying of Planning.”

En … Waarop viel de keuze?

Larissa: “Een week na het eerste examen heb ik het Buying Professional-examen afgelegd. Die was nog moeilijker, maar gelukkig was ik ook daarop ruimschoots geslaagd!”

Facebook neemt zo’n examens heel serieus, hebben we gehoord. Hoe ervaarde jij dat?

Larissa: “De examens worden onder streng toezicht afgelegd, dus spieken is echt niet mogelijk. Zo wordt je computer via een beveiligde omgeving geblokkeerd zodat enkel de Facebook-test nog werkzaam is én word je continu via de webcam en microfoon in de gaten gehouden door een opzichter.”

Klinkt intens! Maar wij vragen ons natuurlijk af: was het al die moeite waard? M.a.w., waarom is dit certificaat zo’n grote een troef voor ons cliënteel?

Larissa: “Dit certificaat bewijst dat we experts zijn in het opzetten van Facebook-advertenties. Die tests zijn één ding, maar de inzichten die je krijgt en toepast op klanten bieden de feitelijke meerwaarde. Dankzij deze test en de voorafgaande opleiding hebben we veel bijgeleerd dat we nu al kunnen toepassen op onze projecten.

Er zijn nu bijkomende exclusieve opleidingen en bijscholingen om kennis constant up-to-date te houden want de digitale wereld, en zeker Facebook, staat niet stil. Bovendien hebben we een vaste contactpersoon binnen Facebook (maar ook Google) waarbij we altijd bij terecht kunnen met onze problemen.

Klanten die naar ons toe komen om een professioneel socialmediaplan op te stellen en uit te voeren, hebben dankzij dergelijke certificaten dus een garantie dat we alle functionaliteiten kennen en dat we de nodige connecties hebben. Met andere woorden, dat we alles voor hen uit te kast zullen halen!”

“Bij Impuls gebeuren alle online uitwerkingen op maat van de klant. Niet elke klant is hetzelfde, dus een aangepaste strategie en uitwerking is zeker geen overbodige luxe. Bij ons geen bandwerk, enkel maatwerk!”

Betekent dit dat Impuls zich enkel nog gaat toespitsen op Facebook-advertenties?

Larissa: “Zeker niet! We zien social media als een totaalplaatje en Facebook is daar slechts één -weliswaar belangrijk – puzzelstukje van. Voor klanten zoals UCLL en De Voorzorg zijn we op diverse kanalen in de weer om de online promotie naar een hoger niveau te tillen. Dat lukt mede dankzij onze certificaten heel goed en blijft uiteraard niet beperkt tot Google en Facebook. We durven ook ‘out of the box’ te denken en verder te kijken dan de voor de hand liggende platformen. Zo zijn we pionier in Snapchat- en Spotify-advertenties, iets wat nog niet erg frequent in België wordt gebruikt.”

Straf! Heb je verder nog een afsluitend inzicht met ons te delen over de toekomst van online marketing?

Larissa: “Aanwezig zijn met de juiste (video)formaten is cruciaal – dit is dan ook iets waar we sterk op inzetten in 2019. Ook blijven we kort op de bal spelen. Als er bijvoorbeeld een nieuwe functionaliteit uitkomt, zijn we er altijd snel bij om deze in de praktijk uit te testen. Impuls is bijvoorbeeld heel snel op de kar van de Instagram Story-ads (verticale, fullscreenvideo of -afbeelding) gesprongen. En ze werken voor ons zeer goed, wanneer toegepast op de juiste doelgroep. Hierop inspelen is volgens trendwatchers en onze eigen inzichten echt een must voor de toekomst. Wij zijn er alvast helemaal klaar voor!”

Wil jij ook graag een professionele Facebook- en/of Instagram-pagina, of uitblinken met je advertenties op social media? Neem vandaag nog contact op via info@impulscommunicatie.be, dan bespreken we graag alle mogelijkheden bij een tas koffie!