Impuls Communicatie keert met nog meer ambitie terug naar heimat in Genk – Impuls Communicatie

Impuls Communicatie keert met nog meer ambitie terug naar heimat in Genk

Nieuw logo Impuls Communicatie

Ervaren bureau verovert topplaats tussen creatieve start-ups

HOESELT/GENK – Impuls Communicatie verhuist en gaat voluit voor een toekomstbestendige werkplek op C-mine Crib in Genk. Het in 1980 door Dirk Houben opgerichte communicatiebureau zal daar tussen tal van creatieve start-ups een felbegeerde expertenrol vervullen. “We kijken ernaar uit om onze krachten te bundelen met al dat jong geweld. Dat er mooie kruisbestuivingen van gaan komen, weten we nu al”, aldus de trotse CEO.

Impuls Communicatie is al 38 jaar een gevestigde waarde in de Limburgse marketing- en communicatiewereld. Voortaan zijn ze dat vanop C-mine in plaats vanuit Hoeselt. Het ervaren communicatiebureau neemt daarbij een gedurfde stap weg van de platgetreden paden en zet resoluut voet aan wal op één van de hipste professionele sites van Vlaanderen. “Een nieuwe stap die we met volle goesting zetten”, weet managing partner Jürgen Buekers.

“Nu onze core business de laatste jaren steeds meer verschuift richting contentmarketing en we door de digitalisering van onze sector extra technische knowhow in huis moeten halen, is een locatie als C-mine van onschatbare waarde. Hier zitten we rechtstreeks aan de bron, omringd door start-ups die gespecialiseerd zijn in A.I., virtual reality, 3D-animatie … Allemaal vakgebieden die een extra toevoeging kunnen bieden aan de communicatieverhalen die we elke dag voor onze klanten schrijven. De verhuis kadert dan ook perfect in de toekomstvisie van Impuls.”

Logische én gevoelsmatige keuze

“Het was dus een logische keuze voor ons om onze vlag te planten in de bruisende omgeving van C-mine Crib, maar zeker ook een gevoelsmatige”, aldus managing partner Stefanie Houben, zelf ook afkomstig uit Genk – overigens de heimat van Impuls. “We hebben immers al zeer sterk ingezet op verjonging en willen in de nabije toekomst nog veel meer jong talent aantrekken. De ‘War on Talent’ woedt volop, dus doordat we hier in een kweekvijver van creativiteit zitten die permanent gevoed wordt door de hogeschool LUCA School of Arts én nieuwe start-ups, wordt ons team haast permanent geïnspireerd en gevoed met nieuwe impulsen. We zijn er bijgevolg zeker van dat zowel onze huidige als toekomstige medewerkers hier snel hun draai zullen vinden.”

“C-mine Crib wordt met de komst van Impuls versterkt in haar belangrijkste doelstelling: startende bedrijven ondersteunen in hun groei” aldus Jasper Olaerts, manager C-mine Crib. Naast de begeleiding door partners in verschillende domeinen van het ondernemerschap merken we dat vooral de community in C-mine Crib zorgt voor het versterken van elk bedrijf. Met de komst van Impuls versterken we onze community en komen er verschillende generaties en ervaringsniveaus samen. Zo ontstaan vaak de mooiste samenwerkingen. Met bijna vier decennia ervaring op de teller kan Impuls Communicatie die rol zeker invullen. Zij bieden als het ware een springplank naar de markt voor onze jonge bedrijven.

Nieuwe locatie, nieuwe klanten

“Op die manier kunnen ook wij ons cliënteel een platform naar nieuwe, hoogtechnologische diensten aanbieden”, gaat managing partner Luc Valvekens, die verantwoordelijk is voor de digitale dienstverlening, verder. Het e-luik zal hier eveneens goed tot zijn recht komen, weten ze bij Impuls: “In een vooruitstrevende omgeving als C-mine kunnen we nog een stap verder gaan met onze digitale activiteiten.” Impuls neemt in C-mine Crib haar intrek in enkele private vergaderruimten en afgesloten kantoren, maar verder maken ze de switch naar een dynamische open workspace.

“Daarin kunnen we volop netwerken en connecteren met de andere bedrijven. Een ideaal klimaat om in te groeien en nog meer services te verlenen aan onze klanten.” Impuls is de laatste maanden al zeer succesvol bezig geweest met het werven van nieuwe klanten. Onder andere De Vlaamse Waterweg, Project Seine Schelde, Group GL en UCLL vormen samen met trouwe klanten zoals Bokrijk, Globachem, Infrax, Poolstok en Kolmont het fundament van dit sterke groeiverhaal. “Zij zorgen voor heel wat nieuwe online én offline opdrachten en zullen dat ook in de toekomst blijven doen.”

Rebranding op punt

Impuls benutte deze gelegenheid bovendien om haar merkidentiteit onder handen te nemen. “Onze naam sinds jaar en dag bleef daarbij buiten schot – die zit immers al decennia in het geheugen én adresboek van al onze klanten gegrift. Maar naar logo en huisstijl toe waren we klaar voor een welgemikte make-over”, aldus CEO Dirk Houben nog. De creatieve en strategische teams van Impuls staken de koppen bij elkaar, met een handmade scriptlogo als resultaat.

“We hebben onze rode kleur ingeruild voor fris appelblauwzeegroen en het geheel in een nieuw jasje gestoken met een lettertype dat handgeschreven is door één van onze interne handletteringtalenten. Het zijn immers de medewerkers die hier het verschil maken, dat wilden we dan ook benadrukken door een ‘personal touch’ te geven aan het logo.” Let daarbij op het afkappingsteken dat van de eerste letters van Impuls het Engelse I’m maakt. Een bruggetje naar een straffe brand identity om in de toekomst verder mee uit te pakken.

Wie Impuls Communicatie voortaan wenst te contacteren, kan vanaf 2 juli dus terecht in C-Mine Crib, C-Mine 12 in Genk, op ons ongewijzigde telefoonnummer 089/35 77 81 of via info@impulscommunicatie.be.