Recordcijfers voor het AUVA Computerfestival! – Impuls Communicatie

Recordcijfers voor het AUVA Computerfestival!

Klant

AUVA

Opdracht

Promotie Computerfestival

Het AUVA Computerfestival sloot haar 15de editie af met recordcijfers. Eindrapport van onze bezoekers? 8,5/10! Een bank vooruit en een kus van de juf zijn dus wel op z’n plek, want aan de hand van een uitgekiende communicatiestrategie wist Impuls de dalende trend van de afgelopen jaren te counteren met een toename van 22%. Goed voor 10.000 bezoekers op dit meer dan ooit digitale hoogvliegersfestival. Volledig in de trend van hardware, software en de connectie met het internet en de essentie van Auva als retailer lanceerden we het concept om online idolen als entertainment naar het Computerfestival te halen.

 

Van klassieker naar échte digitale hoogvlieger

Waar de focus bij de vorige 14 edities steevast lag op lage prijzen en een gratis friet met hamburger, trokken we nu dus de kaart van de (digitale) beleving. Nog steeds met de klassieke frituursnacks en kortingen tot -60%, maar nu ook met enkele headliners om u tegen te zeggen.

Sterspelers van dienst waren dit jaar online influencers Stien Edlund en Kastiop. Hun aantrekkingskracht op een jonge doelgroep via Instagram, YouTube en Musical.ly (nu TikTok) was niet te versmaden.

Die kanalen gebruikten we dan ook duchtig, met verticale, geanimeerde video’s (van inhouse makelij) toegespitst op twee doelgroepen: de jeugd en de trouwe fanbasis van Auva zelf. Actrice/zangeres Ianthe Tavernier bereikte de iets oudere doelgroep dankzij haar rol in de Buurtpolitie. Een ideale mix van jong en oud dus!

Dankzij een intensieve mediacampagne die zich vooral online afspeelde, zetten we het Auva Computerfestival dus als een jong merk in de kijker, mét resultaat!

Resultaten

Met 22% meer bezoekers steeg het totale bezoekersaantal naar 10.000 en steeg de totale omzet, met als gevolg een blije klant …

Nog meer resultaat? Na het festival vulden 321 aanwezigen de online tevredenheidssurvey in en:

  • Steeg de bezoekerstevredenheid van 68% naar 84%
  • Verhoogde de terugkomkans van 75% naar 88%

… en bovendien hadden heel wat jonge meisjes de dag van hun leven bij de Stien Edlund-meet & greet – wat kan je nog meer wensen?

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Luc Valvekens

Managing partner

Nelis Linsen

Communicatieadviseur

Larissa Liesenborghs

Digital marketeer

Julio Colomo

Creative

Raf Van Suetendael

Webdesigner

Julie Vandebosch

Webdesigner

Ben Billen

Digital creative

Loe van Olffen

Creative

Cynthia Chorkawa

Accountmanager - persverantwoordelijke

Expertises

  • Contentmarketing
  • Conceptuitwerking
  • Event marketing
  • Video
  • Grafisch ontwerp
  • Print
  • Social media strategie