Bokrijk

Klant
Bokrijk
Opdracht
Nieuwe campagnebeelden
‘De toekomst start nu’. Het zou zomaar de nieuwe slogan van Tesla of Apple kunnen zijn, maar ze is van toepassing op de visie van een ander knap merk: Bokrijk. Want het stereotiepe beeld van Bokrijk – een gestold verleden, vrouwen op klompen en huizen met rieten daken – klopt al lang niet meer. Bokrijk is meer dan ooit ‘nu’ en volop in beweging.
Het beste voorbeeld daarvan is ‘Bokrijk brandmerkt’ waarin vakmanschappen uit het verleden hun relevante plaats krijgen in het heden. In de steigers staan alvast enkele knappe en hippe vakmanschap-projecten rond brood en bier. Geïnspireerd door het verleden, toegepast in het ‘nu’.
Kan je dat even in een modern, hip communicatiejasje steken?
Impuls Communicatie ging 2 jaar geleden de uitdaging aan en zorgt samen met het team van Bokrijk voor de transformatie van het merk Bokrijk. Van een merk met de slogan ‘Toveren met tijd’ in 2014 evolueert Bokrijk ‘nu’ naar een merk dat rock-‘n-roll ademt, met de handen in het veld staat, dat ruw maar toch met de nodige verfijning handelt.
We zijn trots dat wij de bovenstaande visie konden vertalen in een strakke, zwarte, simpele maar toch verfijnde campagnestijl. Op basis van dynamische portretfotografie met een kwinkslag genereren de beelden verder de nodige stopping power.
Er wordt dus goed getimmerd aan de weg naar een ander imago voor Bokrijk, zonder daarbij de bezoekers uit het oog te verliezen. Houd zeker de pagina’s van deze klant in de gaten, want er zullen de volgende weken nog enkele leuke projecten aangekondigd worden, die perfect aansluiting vinden bij de campagnebeelden.
Herkenbaarheid troef
We kozen voor een overkoepelende look – strak, zwart, simpel – waarmee we de deur naar volgende campagnes in dezelfde, herkenbare stijl open laten. Moderne en dynamische portretfotografie met een kwinkslag was onze visie.
Bok-‘n-roll
Bokrijk wil hiermee een nieuwe weg inslaan. De nieuwe campagnebeelden passen dan ook perfect in het totaalkader van de transformatie van het Openluchtmusem. De heilige huisjes worden ingeruild voor een uitstraling van pure rock-‘n-roll.
Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Bert Braet
Creative director

Julio Colomo
Creative

Danny Laenen
Senior accountmanager - mediaplanner

Vanessa Gerrits
Copywriter
Expertises
- Branding
- Contentmarketing
- Copywriting
- E-mailmarketing
- Huisstijl
- Media – planning & buying
- Perscommunicatie
- PR
- Social media strategie
- Strategie
- Video
- Fotografie