Proef vakmanschap brood – Impuls Communicatie

Bokrijk

Bokrijk - Proef vakmanschap brood

Klant

Bokrijk

Opdracht

Contentmarketing Bokrijk Brood

De één z’n brood is de ander z’n content. Zo gaat dat spreekwoord toch ongeveer, hé? In Bokrijk brengen ze brood op de plank door bezoekers het proces te laten volgen van zuurdesemdeeg tot boterham, en intussen zorgt Impuls voor het hapklare contentbeleg. Samen een succesrecept, want de campagne rond dit vakmanschap werd zeker gesmaakt. Qua doelgroep richtten we onze social posts en online ads niet enkel op foodies, maar ook personen met architecturale, historische en ecologische interesses. Deze slimme targeting zorgde voor een relevantiescore om ‘u’ tegen te zeggen.

Vers gesneden content is altijd relevant

Met in totaal 12 verschillende content-items op Facebook en Instagram wekten we de honger naar meer broodnodige content op. Een zuurdesembroodquiz? Een blogpost over de 10 belangrijkste graansoorten uit de geschiedenis? Videocontent of toch liever een beetgare infographic over de korte keten? Check, check en dubbelcheck. Een gemiddelde CPC van 0,10 euro bewijst dat content op maat van gebruiker en verspreider dé weg naar interactieve contentmarketing is. De interactieratio van 7,1% is alvast een pluim op de Bokrijk-hoed! De focus op Facebook en Instagram wierp dus duidelijk zijn vruchten af.

instagram-adinstagram-ad-2

facebook-ad

Resultaten

  • 619.263 weergaves
  • 196.199 bereikte personen.
  • Gemiddelde CPC € 0,10
  • Relevantiescore 7,2/10
  • Gemiddeld interactiepercentage 7,1%

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Nelis Linsen

Communicatieadviseur

Larissa Liesenborghs

Digital marketeer

Ben Billen

Digital creative

Vanessa Gerrits

Copywriter

Julie Vandebosch

Webdesigner

Expertises

  • Contentmarketing
  • Copywriting
  • Social media strategie