YOBO – Impuls Communicatie

YOBO

Klant

Building Partners

Opdracht

  • Positionering totaalconcept YOBO
  • Logodesign
  • Websitedesign en -ontwikkeling
  • Werfcommunicatie

Building Partners wilde zich met een totaalconcept van zorgeloos bouwen tot wonen in de markt zetten bij een jong doelpubliek. Daarvoor kwamen ze aankloppen bij Impuls Communicatie. Na een analyse van de gewenste positionering, kwamen we met een naam voor deze nieuwe tak van hun projectontwikkelingsactiviteiten op de proppen: YOBO was geboren, oftewel ‘You Only Build Once’. Als YOBO treedt het bedrijf op als partner van jonge koppels met een baksteen in de maag. Begeleiding en totaalservice zijn hun USP’s die dan ook maximaal in de kijker gezet worden in de uitgezette communicatiestrategie.

(Van) website (tot) bouwen

Hiervoor gingen we in de eerste plaats op zoek naar de perfecte naam: de positionering zorgde voor een creatieve brainstormsessie waarbij YOBO als voorstel uit de bus kwam. Daarna ontwikkelden we het YOBO-logo: de warme kleurkeuze (oranje), het moderne font en het ronde grafische element zorgen voor een jonge, dynamische uitstraling die een sterk statement maakt bij toekomstige bouwers/kopers. De baseline ‘You Only Build Once’ hoort daar natuurlijk onlosmakelijk bij. Ook maakten we het websitedesign op zodat YOBO ook online de juiste representatie kent, gezien dit het hoofdcommunicatiekanaal voor de doelgroep ‘millenials’ is. We ontwikkelden de one-pager in de stijl van het concept met toegankelijke teksten en een duidelijke indeling.

Aan dit project werkten bij Impuls Communicatie

Luc Valvekens

Managing partner

Bert Braet

Creative director

Julio Colomo

Creative

Vanessa Gerrits

Copywriter

Julie Vandebosch

Webdesigner

Nelis Linsen

Communicatieadviseur

Wouter Bauchart

Developer

Expertises

  • Branding
  • Copywriting
  • Huisstijl
  • Webdesign
  • Webdevelopment